پمپ موتورخانه

۱۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

پمپ موتورخانه

معمولا آب گرم و سرد موتورخانه با استفاده از سیستم های انتقال آب معمولی به سمت ترمینال های سرمایشی و گرمایشی ساختمان بخصوص ساختمان های دو یا سه طبقه هدایت نمی شوند. به این منظور از موتورخانه مرکزی استفاده می گردد. در چنین مواقعی از پمپ برای انتقال آب به سمت ترمینال ها استفاده می کنند. پمپ موتورخانه با توجه به تعداد طبقات و ترمینال های ساختمان دارای ظرفیت و اندازه های مختلفی می باشد.

تعمیر پمپ موتورخانه

با توجه به مواردی که در قسمت فوق به آنها اشاره کرده ایم، پمپ موتورخانه یکی ازبخش های مهم موتورخانه بشمار می رود. پمپ نیز مانند هر قطعه دیگری ممکن است در اثر عواملی همچون عدم توجه به سرویس های دوره ای، استفاده بیش از حد از موتورخانه، قرار دادن پمپ در مکان نامناسب، آلودگی های محیطی و وجود هوا در لوله های موتورخانه خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد.

در اکثر مواقع مشکل پمپ موتورخانه با یک سرویس جزئی برطرف می شود اما چنانچه پمپ به طور کامل از کار افتاده باشد باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. تکنسین های متخصص در زمینه تاسیسات ساختمانی و تعمیر موتورخانه می توانند در چنین مواقعی به شما کمک کنند. به این منظور می توانید از تاسیسات نوبهار کمک بگیرید. تکنسین های تاسیسات نوبهار به بررسی مشکل به وجود آمده می پردازند و چنانچه لازم باشد پمپ موتورخانه را تعمیر و یا تعویض می کنند.

پمپ سیرکولاتور

به منظور تامین آب گرم در سیستم های گرمایشی از پمپ سیرکولاتور استفاده می شود. پمپ های سیرکولاتور بر اساس عواملی همچون مقدار آب دهی و مقدار فشار به چند دسته تقسیم می شوند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ سیرکولاتور خطی: این پمپ ها فضای کمی را اشغال می کنند زیرا دهانه ورودی و خروجی در راستای خط لوله و دقیقا رو به روی هم قرار دارند.
  • پمپ سیرکولاتور زمینی: در این پمپ ها دهانه ورودی رو به بالا می باشد و مکش پمپ از انتها انجام می شود. ظرفیت هد و دبی تولیدی در پمپ های سیرکولاتور زمینی نسبت به پمپ های سیرکولاتور خطی بیشتر است.
  • پمپ سیرکولاتور آب بند (گلند دار): در این پمپ ها یک آب بند وجود دارد که مانع از نشت آب به داخل و یا بیرون پمپ می گردد. اغلب پمپ های سیرکولاتور خطی بزرگ و سیرکولاتور زمینی از این نوع می باشند.
  • پمپ سیرکولاتور بدون آب بند (گلند لس): موتور این پمپ ها به گونه ای طراحی می شود که معمولا آب دورن پمپ در روتور می چرخد و موتور را خنک می کند.

تعمیر پمپ سیرکولاتور

در مواردی ممکن است بر اثر عوامل مختلفی همچون قدیمی و فرسوده شدن، پمپ سیرکولاتور خراب شود. در چنین مواقعی عملکرد صحیح خود را از دست می دهد و باید تعمیر گردد. تعمیر پمپ سیرکولاتور توسط تاسیسات نوبهار انجام می شود. به طور کلی خدماتی که تاسیسات نوبهار در زمینه عیب یابی و تعمیر پمپ سیرکولاتور ارائه می کند عبارتند از:

  • بررسی فشار و دمای آب
  • بررسی دمای یاتاقان ها
  • بررسی فشار آب ورودی و خروجی پمپ
  • بررسی میزان دبی پمپ
  • بررسی آمپر الکتروموتور
  • بررسی وضیعیت صدای پمپ

تکنسین های تاسیسات نوبهار با بررسی موارد فوق نسبت به مشکل به وجود آمده به تعمیر پمپ سیرکولاتور می پردازند.

پمپ های تحت فشار

پمپ های تحت فشار با ذخیره سازی آب با فشار مناسب، از روشن و خاموش شدن مکرر پمپ جلوگیری می کنند. هرچه مخزن این پمپ ها بزرگ تر باشد تعداد دفعاتی که پمپ روشن و خاموش می شود کاهش می یابد که این موضوع می تواند به افزایش طول عمر مفید پمپ کمک کند.

به طور کلی از مزایای استفاده از پمپ های تحت فشار می توان به کاهش مصرف برق، کاهش استهلاک شبکه آبرسانی و کاهش استهلاک پمپ اشاره کرد.

خدمات تاسیسات نوبهار

تاسیسات نوبهار با بیش از 40 سال تجربه در زمینه لوله کشی ساختمانی و صنعتی، نصب و تعمیر انواع موتورخانه، نصب و تعمیر پمپ موتورخانه، تعمیر پمپ سیرکولاتور، تعمیر پمپ های تحت فشار، نصب انواع سرویس بهداشتی، نصب انواع پکیج، نصب انواع شیرآلات و... آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارائه خدمات توسط تاسیسات نوبهار می توانید به صورت رایگان با مشاوران ما در تماس باشید.

آشنایی با انواع لباس کار و کاربردهای آن

۱۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

آشنایی با انواع لباس کار و کاربردهای آن

به نقل از وبسایت ایمنی ها، دانستن انواع لباس کار به عنوان یکی از انواع تجهیزات ایمنی و فردی نکته ای ضروری و مفید قبل از اقدام به خرید آن می باشد. نوع و جنس انواع این لباس، با توجه به فعالیت شغلی و دلیل استفاده از آن، با یکدیگر متفاوت است. لباس کار به حفظ جان فرد کمک می کند و  از آسیب های احتمالی در هنگام کار جلوگیری می نماید. هریک از کارکنان در محیط های شغلی خود، باید از لباس کار مناسبی استفاده نمایند.

اگر شما هم قصد آشنایی با انواع لباس کار را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خرید انواع لباس کار

آنچه در ادامه می خوانیم:

  • آشنایی با انواع لباس کار
  • انواع لباس ایمنی کار براساس کاربرد
  • پارچه های لباس کار
  • کاربردهای لباس کار
  • نکات ایمنی در استفاده از لباس کار
  • بهترین لباس ایمنی

آشنایی با انواع لباس کار

لباس های کار باتوجه به کاربردهایی که دارند، در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع این محصول ایمنی بپردازیم:

لباس کار یکسره

انواع لباس کار با نام لباس کار سرهمی یا بیلرسوت نیز شناخته می شود. لباس کار یکسره به طور کامل بدن افراد را پوشش می دهد. از این رو به این پوشش، کاورال نیز گفته می شود. استفاده از این لباس کار ایمنی برای افرادی که تحرک زیادی دارند، گزینه مناسبی است. لباس کار یکسره به سه نوع خلبانی، دو بنده و سرهمی نسوز تقسیم می شود.

لباس کار دو تکه

لباس کار دوتکه شامل یک کت و یک شلوار یا به عبارت دیگر یک کاپشن و شلوار است. این لباس کار ایمنی با جنس های مختلفی تولید و به بازار ارائه می شود. لباس ایمنی کاپشن و شلوار در انواع مختلفی مانند لباس ایران خودرویی، لباس کار معدن، لباس دو تکه نوار شبرنگ دار و … دسته بندی می شود. شلوار این لباس کار در انواع کمرکش و دکمه ای به بازار عرضه می شود.

لباس کار دو بندی

این لباس کار به صورت دو بنده به یک شلوار متصل می شود و آستین ندارد. بنابراین این پوشش حفاظت کمی برای افراد ایجاد می نماید. این لباس برای مشاغلی همچون نجاری و تعویض روغنی کاربرد دارد. این لباس از جنس های پلی استر، پنبه و فلامنت تولید شود.

روپوش کار

این لباس یکی از پرمصرف ترین لباس های ایمنی کار به شمار می آید. روپوش کار برای افرادی که در درمانگاه ها و بیمارستان ها کار می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که استفاده از روپوش کار، ایمنی بالایی برای افراد ایجاد نمی کند و بیشتر به نظافت فردی کمک می کند. انواع روپوش کار با توجه به سایز و جیب، در مدل های گوناگونی تولید می شوند.

جلیقه ایمنی

انواع جلیقه کار در انواع شبرنگ و خبرنگاری تولید و عرضه می شوند. جلیقه کار شبرنگ برای مأمورین انتظامی، شهرداری و کارکنانی که در شب کار می کنند، استفاده می شود. همچنین استفاده از جلیقه خبرنگاری، موجب هماهنگی و نظم بخشیدن به تیم کارکنان می شود.

انواع لباس کار ایمنی براساس کاربرد

لباس های کار باتوجه به کاربردهایی که دارند، در انواع گوناگونی تقسیم می شوند. در ادامه این بخش از مقاله انواع لباس کار به معرفی انواع این محصولات می پردازیم:

لباس نقاشی

لباس کار نقاشی معمولاً به صورت یکسره تولید می شود و از پاشش رنگ بر روی لباس کارکنان جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود که بهتر و راحت تر بتوان کار نقاشی و رنگ کاری را انجام داد. معمولاً این لباس های کار به صورت یکبار مصرف و با رنگ های روشن یا سفید عرضه می شود.

لباس جوشکاری یا لباس ایمنی نسوز

در محیط هایی که اشتعال و حرارت زیادی وجود دارد، لازم است از لباس ضدحرارت و نسوز استفاده شود. وجود جیب های بزرگ و اضافی، خطر اشتعال را برای کارکنان بالاتر می برد. لازم به ذکر است که جنس لباس های نسوز باید کتان یا جین باشد. استفاده از لباس کار لی یا جین در هنگام سوختگی، درصد سوختگی پایین تری را ایجاد می نماید.

جنس لباس های نسوز می تواند لی و کتان نیز باشد. البته اگر بخواهید از لباس های نسوز با قیمت بیشتر استفاده کنید، می توانید جنس های فلامنت و کجراه را نیز تهیه نمایید. لازم به ذکر است که لباس های جوشکاری نباید هیچگونه جیب و ظریف کاری داشته باشد. ساختار لباس های نسوز و ضد آتش در گذشته، بیشتر از آزبست با روکش فسفات بوده است.

امروزه به دلیل معایب این پارچه، از آلومینیوم و PVC نیز استفاده می شود. در پارچه لباس های ایمنی صنایع نفت و گاز، معمولاً از درصد پنبه زیاد (بین ?? تا ??? درصد پنبه) استفاده می شود. همین طور در لباس های کار نفتی، پلی استر نیز طرفدار زیادی دارد. در واحدهای فنی، ?? درصد پلی استر و بین ?? تا ?? درصد ویسکوز استفاده می شود.

لباس کار ضد رادیواکتیو و ضد اسید

لباس های ضد رادیواکتیو از جنسی تهیه شده اند که می توانند اشعه های مضر رادیواکتیو را برگشت دهند. همچنین لباس ایمنی در محیط اسیدی باید از جنس نسوز و بدون هیچ گونه پارگی باشد. لازم به ذکر است که به دلیل وجود مواد خطرناک اسیدی، استفاده از دستکش ضد اسیدی و عینک ایمنی نیز ضرورت دارد.

لباس کار مهندسی

انواع لباس کار مهندسی لازم است از جنسی تهیه شوند که موجب حرکت جریان هوا بشوند. لباس های مهندسی مرغوب از جنس الیاف طبیعی مانند پنبه و یا ویسکوز تولید می شوند. رنگ لباس ایمنی مهندسی به رنگ های مشکی، طوسی، سرمه ای و قرمز است. لازم به ذکر است که لباس کار مهندسی به صورت یکسره و کاپشن و شلوار تولید می شود.

لباس کار آتش نشانی

لباس کار آتش نشانی به دلیل حساسیت های شغلی کارکنان، از ساختار پیچیده ای برخوردار است. لباس کار آتش نشانی از موادی تشکیل می شود که به صورت دیرسوز یا نسوز عمل می کند و از سوختن بدن افراد در محیط شغلی جلوگیری می نماید.

لباس خدماتی یا کارگری

این لباس ها به صورت ساده هستند و رنگ های خنثی دارند. لباس کار خدماتی به صورت یک تکه و دوتکه به بازار عرضه می شود. انواع لباس های خدماتی در دو نوع بلوز و شلوار دکمه ای و کاپشن شلوار زیپی عرضه می شوند.

لباس کار صنایع غذایی

این نوع لباس های کار در صنایع غذایی و کارخانه های مواد غذایی مورد استفاده افراد قرار می گیرند. لباس کار صنایع غذایی شامل بلوز و شلوار، روپوش، پیشبند، لباس یکسره، جلیقه، کفش و کلاه و … است. همچنین استفاده از انواع لباس کار، جهت راحتی افراد حین انجام کار و حفظ بهداشت آنها لازم و ضروری است.

لباس کار اداری

لباس کار اداری یا لباس فرم اداری در اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از اداره ها از فرم اداری مخصوص به خود برخوردار هستند. همچنین کارمندان جهت حاضر شدن در سر کار خود، باید فرم اداری مخصوصی را بپوشند. لباس فرم های اداری به صورت مانتو، لباس نگهبانی، پیراهن، جلیقه، کفش، کلاه و … مورد استفاده قرار می گیرند.

لباس با قابلیت دید بالا

این نوع لباس های ایمنی برای کارگران راهسازی و جاده، خطوط لوله، جرثقیل، نگهبانان شب و رانندگان لیفتراک مناسب است.

انواع لباس کار ایمنی براساس کاربرد

پارچه های لباس کار

همانطور که گفته شد، لباس های ایمنی کار برای کاربردهای گوناگونی استفاده می شوند. لباس کار ایمنی می تواند عایق سرما و گرما باشد. لباس های نسوز و ضد حرارت باید از پارچه های مخصوص استفاده کنند.

لباس ایمنی که در محیط های گرم و با حرارت استفاده می شود، معمولاً با پوشش آلومینیوم است و تا ?? درصد اشعه مادون قرمز را برگشت می دهد. در ادامه به معرفی انواع رایج پارچه های لباس کار می پردازیم:

  • پارچه فلامنتلباس کارهایی با پارچه های فلامنت، ??? درصد از پلی استر تشکیل شده اند.
  • پارچه ????پارچه ???? از ?? درصد پنبه و ?? درصد پلی استر تشکیل می شود.
  • پارچه ویسکوزپارچه های ویسکوز معمولاً از ?? درصد پنبه و ?? درصد پلی استر تشکیل می شوند.
  • پارچه کتانپارچه های کتان از ??? درصد پنبه تشکیل می شوند.

همچنین درصد پنبه و کتان در انواع لباس کار می تواند به صورت ?? درصد، ?? درصد، ?? درصد و یا حتی ??? درصد نیز متغیر باشد.

کاربردهای لباس کار

در ادامه این بخش از مقاله انواع لباس کار به ضرورت استفاده از لباس های کار خواهیم پرداخت:

  1. حفاظت از جان افراد
  2. ایمنی در برابر حوادث ناگهانی
  3. ایجاد نظم و آراستگی
  4. متحد الشکل کردن نیروی کار
  5. شناسایی افراد در محیط کار

 

نکات ایمنی در استفاده از لباس کار

در ادامه این بخش از مقاله انواع لباس کار به نکات مهمی که هنگام استفاده از انواع این محصول باید رعایت شود، می پردازیم:

  • لباس کار ایمنی باید کاملاً سایز کاربر باشد. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، لباس کار نباید بزرگ تر و یا کوچک تر از سایز افراد باشد. همچنین آستین های بلندی نداشته باشد و تنه ها و دست ها را پوشش دهد.
  • هنگام استفاده از لباس کار، از زیورآلات و اشیا فلزی مانند کلید در داخل جیب، استفاده نکنید.
  • کارکنانی که در محیط های پرخطر و با مواد مضر کار می کنند، باید لباس هایی با پارچه های ضد آب و ضد سموم بپوشند تا دچار مسمومیت پوستی نشوند.
  • لازم به ذکر است که انتخاب لباس کار دو تکه، سرهمی و موارد دیگر با توجه به شغل شما باید انجام شود. به عنوان مثال، آشپزها نمی توانند از لباس کار یکسره استفاده نمایند.

نکات ایمنی استفاده از لباس کار

بهترین لباس ایمنی

باتوجه به رشد صنایع نساجی، انواع لباس کار با ساختارها و پارچه های متنوعی به بازار ارائه می شوند. لباس کار ایمنی که انتخاب می کنید باید متناسب با سایز شما باشد. به عبارتی لباس کاری مناسب است که بیش از اندازه تنگ و یا گشاد نباشد.

امیدواریم که مقاله آشنایی با انواع لباس کار و کاربردهای آن برای شما مفید واقع شده باشد. جهت خرید لباس کار و اطلاع از قیمت انواع لباس کار می توانید با مراجعه به سایت ایمنی ها با کارشناسان و واحد فروش ارتباط برقرار نمایید.

 

 

عدم تعادل روحی و از دست رفتن حقوق افراد

۱۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

عدم تعادل روحی و از دست رفتن حقوق افراد

از بسیاری جهات، سلامت روان درست مانند سلامت جسمانی است: همه آن را دارند و ما باید از آن مراقبت کنیم. سلامت روانی خوب به این معنی است که به طور کلی قادر به تفکر، احساس و واکنش به روش هایی است که شما نیاز دارید و می خواهید زندگی خود را انجام دهید.

اما اگر در دوره ای هستید که سلامت روان شما آسیب دیده است، ممکن است متوجه شوید که روش‌هایی که اغلب فکر می‌کنید، احساس می‌کنید یا واکنش نشان می‌دهید دشوار یا حتی غیرممکن است. این می تواند به اندازه یک بیماری جسمی و یا حتی بدتر احساس شود.در این مقاله از مجموعه مطالب حقوقی کاربردی نقش روانشناختی و تاثیر آن بر جرم مورد تحلیل قرار گرفته است.

اختلالات سلامت روان می‌تواند همه افراد جامعه را درگیر کند به طوری‌ که گفته می‌شود ?? درصد جمعیت ?? تا ?? سال کشور از یک اختلال روانپزشکی رنج می‌برند؛ و اختلال شخصیتی نیز یکی از این نوع اختلالات به شمار می روند. 

اختلالات شخصیت عبارتند از مجموعه اختلال‌های روان شناختی که ویژگی اصلی آن‌ها رفتارهای خشک و غیرقابل انعطاف است. این رفتارها به اشخاص آسیب می‌رساند، چون مانع سازگاری آن‌ها با الزام‌های زندگی روزانه می‌شود و روابط آنان را با دیگران مختل می‌سازد؛ هرگاه صفات شخصیتی غیرقابل انعطاف و نابهنجار و از طرفی کارکردهای آن با رنج و عذاب ذهنی همراه باشد، به اصطلاح می توان تشخیص داد که فرد دچار اختلال شخصیتی شده است.

در برخی از مواقع ارتکاب جرم توسط اشخاص عادی اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات بیماران روانی دست به ارتکاب جرایمی خواهند زد که اگر در حالت عادی قرار داشتند، هیچ گاه این جرایم اتفاق نمی افتادند.

در علم روانشناسی اجتماعی از آنجایی که وضعیت روحی و روانی این مجرمین نسبت به مجرمین دیگر متفاوت است، در قانون نیز مجازات بیماران روانی به نحو دیگری مقرر شده است. در قانون مجازات اسلامی به مسئله جنون اشاره شده و تدابیر مختلفی برای اشخاص مجنون در نظر گرفته شده است.

رویکردهای مختلفی برای سلامت روان و بیماری روانی در سراسر جهان وجود دارد. اکثر متخصصان بهداشت در بریتانیا بر مجموعه مشابهی از تشخیص‌ها و درمان‌های بالینی برای مشکلات سلامت روان توافق دارند.

در یک مجله آنلاین بیان شده بود همه افراد در مورد سلامت روان خود به یک طریق فکر نمی کنند. بسته به سنت ها و اعتقادات خود، ممکن است ایده های متفاوتی در مورد بهترین روش مقابله داشته باشید. در بسیاری از فرهنگ ها، بهزیستی عاطفی ارتباط نزدیکی با زندگی مذهبی یا معنوی دارد. و تجربیات دشوار شما ممکن است تنها بخشی از نحوه درک کلی هویت شما باشد.

در ماده 503 قانون آیین دادرسی کیفری نیز به مورد دیگری در خصوص جنون اشاره شده است. در این ماده اینگونه ذکر شده است که هرگاه محکوم علیه در خصوص جرایم تعزیری و پس از صادر شدن حکم قطعی توسط دادگاه، به عارضه جنون مبتلا شود تا زمان بهبودی، اجرای حکم به تعویق خواهد افتاد.

در مورد مجازات های مالی، این رویه اعمال نخواهد شد چرا که این گونه مجازات ها از اموال محکوم علیه قابل وصول خواهد بود. در مورد حالت دیگر نیز، چنانچه محکوم علیه به حبس محکوم شده باشد و یا در صورت محکومیت به مجازات های مالی و عدم پرداخت آن در حبس باشد و در این حالت به جنون مبتلا شود، به بهبودی وی در مراکز درمانی، بیمارستان و یا محل مناسب دیگری ترتیب اثر داده می شود و این ایام محاسبه شده و بخشی از مدت محکومیت وی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : مبلمان

با این وجود گاهی اوقات امکان دارد فقط بیمار روانی خطرناک باشد یعنی فرد بیمار جرمی انجام نداده ولی رفتارش ممکن است برای جامعه خطرناک باشد. به عنوان مثال فرد بیماری که رفتار پرخاشگرانه دارد و احتمال ارتکاب جرم یا اعمال خطرناک از سوی او وجود دارد.

در چنین وضعیتی، ماده  150 قانون مجازات اسلامی دست قضات را باز گذاشته تا افرادی با شخصیت خطرناک را به مراکز تربیتی و بیمارستان‌هایی که مخصوص نگهداری این افراد هستند بفرستند، اما متأسفانه از آنجا که سازوکارهای این ماده خیلی مشخص نیست، قضات کمتر از این ماده استفاده می‌کنند که می‌تواند به عنوان یک ایراد محسوب شود.

صفت شخصیت الگوی بادوام عبارت از درک کردن محیط و دیگران، برقرار کردن رابطه و فکر کردن به آنها است، الگویی که در قالب ساخت روانی فرد تثبیت شده است. در عین حال اختلال شخصیت برعکس الگوی ناسازگارانه و بادوام تجربه درونی و رفتاری به شمار می رود که به زمان نوجوانی یا جوانی بر می گردد.

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/739697

https://xiglute.com/forums/topic/10822/catwoman/view/post_id/358147

https://tore-dahl.23video.com/cfhansen-apse-copenhagen-cathedral-1

http://www.rn-tp.com/news/class-2016-2017-welcome?page=206#comment-156102

http://archives2.realvail.com/article/194/Gretchen-Bleiler-Chris-Davenport-waist-deep-in-off-mountain-pursuits#comments

https://michelledaigle.liveeditaurora.com/blog/2016/09/03/taking-it-to-the-mat

https://www.pantown.com/board.php?id=20354&area=3&name=board6&topic=101&action=view

https://chouchkette.paroledemamans.com/le-camion-qui-livre

https://bikramyogaleicestermain.liveeditaurora.com/blog/2013/09/19/cockers-talks-bikram-yoga-in-daily-mail

https://www.party.biz/forums/topic/85863/never-seen-a-video-like-this-in-2022/view/post_id/739698

https://13vhz1.videomarketingplatform.co/thunderhead-lesson-2b

https://www.rmp.gov.my/arkib-berita/keratan-akhbar/2016/02/29/tetap-puas-walaupun-seri