مشاوره خانواده و ضرورت آن در جامعه امروزي

۱۹ بازديد ۰ نظر

 

 

مشاوره خانواده و ضرورت آن در جامعه امروزي

 

دلايل زيادي براي اهميت مشاوره خانواده وجود دارد كه با شلوغ تر شدن جهان هستي نياز به مشاور خانواده نيز افزايش مي يابد و در اين دوران افراد با چالش هاي زيادي در زندگي روبرو هستند كه مي توانند بسيار گوشه گير شوند و به مشاوره نياز داشته باشند يا فقط به حمايت نياز داشته باشند و نياز به مشاوره اعتياد ، افسردگي ، سلامت رواني و رفتاري و دلايل بيشماري كه  نياز به مشاوره وجود دارد .

 

مشاوره تلفني روانشناسي خانواده با مشاوران عالي رتبه

 

مشاوران تلفني آموزش ديده اند تا به ديگران در حل مشكلات به صورت آنلاين كمك كنند ، آنها به مردم كمك مي كنند تا علت اصلي مسائل رفتاري خود را شناسايي كرده و بر بهبود آن تمركز كنند ، آنها مي توانند افراد را در شرايط مختلف راهنمايي و هدايت كنند و به آنها كمك كنند تا بر آنچه واقعاً مهم است تمركز كنند.

 

مشاوران همچنين به افراد كمك مي كنند تا بتوانند شناسايي كنند كه به كدام شغل علاقه دارند و چگونه مي توانند تحصيلات و جستجوي كار خود را برنامه ريزي كنند.

آنها فرد را از طريق تحصيلات و مطالعات مورد نياز و مراحل آزمايش و همچنين مراحل مصاحبه و دستيابي به كار راهنمايي مي كنند.

 

البته مسائل ديگري نيز وجود دارد كه مشاوران در زمينه راهنمايي ، اشتغال و نحوه برخورد با مسائلي مانند افسردگي يا احساس اضطراب به افراد كمك ميكنند ، هر فردي در طول زندگي اش بارها و بارها به كمي كمك نياز دارد ، براي احتياج به مشاور نبايد هرگز خود را فردي ضعيف به شمار بياورد زيرا اين گامي شجاعانه براي حل مشكلات است.

 

حرفه مشاوره در طول اين سالها رشد چشمگيري داشته است ، مشاوره  به عنوان يك حرفه براي به دست آوردن مدارك مناسب براي مدرك مشاوره ، سالها فداكاري و تلاش در مدرسه و دانشگاه لازم است .

 

مشاوران در محيط هاي باليني ، در محيط هاي خصوصي و در مشاغل خصوصي كار خواهند كرد. آنها ممكن است به صورت گروهي يا انفرادي كار كنند. بيماران از همه اقشار جامعه خواهند بود ، ممكن است  مشكلات همه ي بيماران با انجام مشاوره برطرف نشود ، برخي از افراد با وجود مشاوره هنوز با مشكل روبرو خواهند شد ؛ اين بدان معنا نيست كه مشاوره مفيد نيست ، فقط ممكن است فرد در مرحله اي از زندگي كه بتواند كمك مورد نياز خود را دريافت كند يا آنچه را كه براي كمك به خود لازم است انجام دهد.

 

مشاوره و حل تعارضات در زندگي امروزي

 

مشاوره به كساني كه در جهان در حال مبارزه در زندگي شان هستند كمك مي كند‌ ،مانند طلاق و مسايل شخصي ، اين زمان مي تواند براي همه افراد بسيار استرس زا باشد.

يك مشاور مي تواند به فرد كمك كند تا روي پاي خود بايستد و احساس قدرت و قوت بيشتر از هميشه كند و گذشته را رها كرده و بدون احساس گناه از نو شروع كند.

 

مشاور به يك معتاد كمك مي كند تا داروي انتخابي و نوشيدني خود را كنار بگذارد تا بتواند زندگي عادي داشته باشد ، آنها به فرد معتاد كمك ميكنند تا به زندگي به دور از مواد مخدر و سالم برگردند .

معتادان افراد بدي نيستند و بسياري از انها فقط نياز به تشويق و حمايت اطرافيان خود دارند .

 

مشاوران بر درمان فردي و همچنين گروه درماني تمركز خواهند كرد تا به ديگران در شرايط مشابه كمك كنند ، حوزه مشاوره فرصت هاي بسيار خوبي را براي كمك به ديگران براي داشتن يك زندگي سالم ، شاد و عادي ارائه مي دهد .

 

اهميت مشاوره روانشناسي در گپچه:

 

مشاوران گپچه از روشهاي گوناگوني براي كمك به فرد در هر شرايطي استفاده مي كنند ، آنها با طرح سوالات و وادار كردن فرد به درون نگري و درك خود به افراد كمك خواهند كرد .

يك مشاور به فرد كمك مي كند تا تشخيص دهد كه اين سوالات چيست و چگونه بايد پاسخ دهد و به آنها پاسخ داده شود. هميشه آسان نيست. اغلب ما بايد انتخاب هايي را انجام دهيم كه جهان ما را آنطور كه مي شناسيم تغيير دهد. يك مشاور خانواده مي تواند به فرد در اين زمينه كمك كند تا بتواند در زندگي پيش برود. ايجاد تغييراتي كه جهان شما را تغيير مي دهد ترسناك است ، به راحتي مي توانيد در يك گودال گير كنيد و روي نكات منفي زندگي تمركز كنيد ؛ اغلب ترس از ناشناخته هاست كه ما را گروگان مي گيرد. مشاوران مي توانند افراد را از طريق اين راهكارها راهنمايي كرده و به آنها كمك كنند ، بدون تاسف در زندگي خود پيش روند ، گاهي اوقات اين ترس است كه ما را در اين سالها گروگان گرفته است و يك مشاوره خانواده و مشاوره تلفني روانشناسي خوب مي تواند به ما در كاهش ترس كمك كند.

 

ترس از مشاوره نوجواني چرا؟

 

مشاوره نوجواني انتخاب بدي نيست و باعث شرمساري شما نيست ، مشاوره به شما كمك مي كند تا در زندگي خود پيشرفت كنيد و مسائل پيش روي خودتان را به راحتي به كمك مشاوران عالي رتبه در مركز مشاوره آنلاين گپچه براي هر چيزي و هر هر زمينه اي  در زندگي كه وجود دارند كمك بگيريد.

 انتخاب مشاوره گامي بزرگ در كمك به فرد براي لذت بردن از زندگي بسيار مفيد است .

 

جهت اطلاعات بيشتر بخوانيد : اهميت مشاوره در خانواده هاي ايراني

 

 

 

چرا از دوربين تحت شبكه استفاده كنيم؟

۳۱ بازديد ۰ نظر

چرا از دوربين تحت شبكه استفاده كنيم؟

با پيشرفت تكنولوژي و سطح آگاهي در زمينه دوربين مداربسته استفاده از نسل دوربين هاي تحت شبكه رواج پيدا كرده.
ولي چرا با اينكه قيمت دوربين هاي تحت شبكه بالا تر از دوربين هاي آنالوگ است ، اكثر كارشناسان باز هم دوربين هاي تحت شبكه را پيشنهاد مي كنند. 
ميتوان بزرگ ترين دليل را كيفت غير قابل مقايسه نسبت به سيستم آنالوگ نام برد.

در سيستم هاي آنالوگ تكنولوژي تصوير به صورت TV line  (خطي) مي باشد.

يعني تعداد خطوط عمودي و افقي در كنار هم تشكيل تصوير مي دهند كه به آن TV Line گفته مي شود.
وضوح تصوير در اين سيستم بسيار پايين مي باشد. و در اكثر مواقع تشخيص چهره افراد بسيار سخت يا غير ممكن است.
براي تشخيص پلاك هم متاسفانه به دليل عدم وضوح تصوير نمي توان از اين سيستم بهره گرفت.

  1. دوربين مداربسته چيست؟
  2. تجهيزات دوربين مداربسته
  3. انواع دوربين مدار بسته
  4. بهترين دوربين مدار بسته

 

 

 

انتقال تصوير از دوربين به دستگاه ضبط توسط كابل هاي كواكسيال (آنتن) مي باشد كه تصوير آنالوگ به وسيله DVR – Digital Video Recorder  به حالت ديجيتال تبديل و ضبط يا نمايش داده مي شود.
منتها باز هم به دليل مسائل ذكر شده كيفت تصوير بازهم آنالوگ بوده و مطلوب نيست.

  هايك ويژن  hikvision


به سيستم هاي تحت شبكه – IP – يا ديجيتال هم گفته مي شود.
درباره سيستم هاي تحت شبكه بايد بگوييم كه اين نوع سيستم هم به دو دسته تقسيم مي شود.
1- دسته اول : سيستم هاي تحت شبكه تقلبي
2- سيستم هاي تحت شبكه اصلي
را جع به دسته اول بايد بگوييم كه اين سيستم ها معمولا قيمت پايين تري نسبت به دسته اصلي دارند و كاملا ديجيتال و تحت شبكه كار ميكنند
نكته مهم كيفيت پايين و عمر كوتاه چيپ داخلي آنهاست.
در ابتدا براي نشان دادن نمونه تصوير در حالت Demo كيفت قول العاده و بي نظير را شاهد هستيم ولي در نهايت امر بعد از استفاده و گذشت زماني كم مثلا چند ماه تصاوير كم كم دچار افت كيفت شده و با تاخير زياد Delay روبرو ميشود به طوري كه تصويري كه مشاهده ميكنيد مربوط چندين ثانيه گذشته است و عملا تصاوير   زنده واقعي از دست خواهيد داد.
دسته دوم سيستم هاي اصلي و اورجينال تحت شبكه هستند
مقياس سنجش تصاوير در اين سيستم به مگاپيكسل محاسبه مي شوند.
در صورت وجود تاخير در تصوير هاي زنده هميشه مشكل از بستر شبكه يا سوئيچ شبكه است و با تعويض سوئيچ و تهيه سوئيچ شبكه قوي تر مشكل برطرف مي شود.
اجزاي تشكيل دهنده :
دوربين تحت شبكه به تعداد مورد نياز
دستگاه ضبط NVR- Network Video Recorder

سوپيچ شبكه
كايل شبكه استاندارد
نمايشگر – مانيتور
دليل استفاده سوويچ شبكه در اين سيستم:
در بعضي دستگا هاي NVR براي ورودي دوربين هاي تحت شبكه يك ورودي Ethernet (شبكه ) بيشتر وجود ندارد

 

 

 

و براي اتصال مثلا 4 دوربين يا 8 دوربين تحت شبكه نياز به يك سوئيچ است كه همه دوربين هاي به آن سوويچ متصل شده و از سوئيچ يك كابل خروجي به پشت دستگاه NVR متصل مي شود.
سوئيچ هاي استاندارد داراي 4 – 8 – 16 و 24 پورت ميباشند.
بهتر از براي جلوگيري تاخير در نمايش و ضبط تصاوير (Delay) از سوئيچ هاي 10/100/1000  استفاده كنيد تا ترافيك شبكه دچار مشكل نشود.
اين سيستم ها در برق رساني به دوربين به دو حالت تقسيم ميشوند:
POE  – Power Over Ethernet يعني برق به همراه كابل شبكه و برق مجزا كه حالت معمولي دارد.
در سيستم POE برق به همراه اطلاعات از روي كابل شبكه گرفته ميشود براي اين كار بايد هم دوربين و هم NVR  و هم سوئيچ POE باشد.

 

 

آشنايي با انواع درب باغ (جنوبي)

۲۵ بازديد ۰ نظر

آشنايي با انواع درب باغ (جنوبي)

امروزه از انواع مختلفي در ها استفاده مي شود كه شايد مهم ترين استفاده از آن ها در درب هاي ويلاها باشد. آيا شما هم با انواع درب باغ (جنوبي) آشنايي داريد و مي دانيد كه از چه جنس هايي ساخته مي شوند؟ درب باغ (جنوبي) هم ميتواند از جنس آهن باشد و هم از جنس چارچوب هاي چدني و يا فلزي. در اين بخش با ما همراه شويد تا شما را با انواع درب باغ (جنوبي) آشنا كنيم.

درب هاي حياطي فرفورژه از چارچوب هايي ساخته شده اند كه شكل ظاهري آن ها را برخلاف انواع درب هاي مدرن پيچيده تر مي كند. البته اين نوع درب ها معمولا براي ساختمان ها استفاده دارند و متفاوت از درب هاي ويلايي هستند.

انواع درب باغ (جنوبي)

همانطور كه ميدانيد، صنعت نرده سازي در ايران پيشرفت بسيار زيادي داشته است و به يك صنعت مجزا تبديل شده است كه به صنعت توليد گل نرده و همچنين درب هاي فرفورژه ويلايي معروف است. اين صنعت در ايران پيشينه اي قديمي دارد. در زماني هاي قديم با ريخته گري و همچنين فرم دادن به آهن انواع درب ها از جمله درب هاي ويلايي ساخته مي شد اما امروزه اين كار توسط كارگاه ها و كارخانه هاي بزرگ صنعتي انجام مي شود. در زمان هاي گذشته براي اينكه بتوانند درب هاي باغ فرفورژه را بسازند ابتدا ميله هاي آهني را در كوره هاي بزرگي قرار مي دادند تا آب شوند و گداخته شوند. اين كار براي ساخت درب هاي ويلايي هم انجام مي شود.

ساخت درب باغ (جنوبي)

ساخت درب باغ (جنوبي) هم مانند ساخت انواع درب هاي فرفورژه در زمان هاي قديم به طرق مختلفي انجام مي شده است. زماني كه فلزات را درون كوره هايي مي ريختند تا آب شوند، با درآوردن آن ها و كوبيدن اين نوع فلزات مقاومت و خشكي آن ها كمتر مي شد و در نهايت امكان جلادهي در آن ها فراهم مي شده است. در نهايت افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند قادر بودند تا نقش هاي پرپيچ و خمي روي آن ها پياده كنند كه از جمله آنها مي توان به طراحي هاي اسليمي اشاره كرد.

 

انواع درب فرفورژه آهني (جنوبي)

شما ميتوانيد هم از درب هاي چوبي و هم از درب هاي فلزي به عنوان درب فرفورژه آهني (جنوبي) استفاده كنيد البته دقت داشت هباشيد كه استفاده از برخي از آن ها در برخي از نقاط كشور مجاز نيست چرا كه ممكن است امنيت خانه و ساختمان شما را با مشكل روبرو كنند.

زيبايي و تنوع درب فرفورژه آهني (جنوبي)

معمولا درب فرفورژه آهني (جنوبي) بايد زيبايي و تنوع در ساخت داشته باشيد. بيشتر افرادي كه ميخواهند درب فرفورژه آهني (جنوبي) را خريداري كنند در كنار عملكرد، بيشتر به ويژگي هاي زيبايي نماي آن اهميت مي دهند. اين درب ها در واقع تردد شما را به ويلا ممكن مي سازند و به همين دليل هم بهتر است كه علاوه بر زيبايي به كيفيت آن نيز توجه كنيد.

معمولا اينطور گفته مي شود كه خريد درب فرفورژه آهني (جنوبي) نسبت به خريد درب هاي ديگر سخت تر است. شما بعضا ميخواهيد براي خانه خود اين درب ها را خريداري كنيد و شايد بخواهيد ويلاي خود را با دربي زيبا مزين كنيد. در اين حال بايد دقت داشته باشيد كه خريد اين نوع درب ها به شما اجازه مي دهند كه همزمان با زيبايي امنيت را نيز براي خانه خود ايجاد كنيد پس بهترين راه اين است كه هر دو مورد را در نظر داشته باشيد.

به طور كل اما تنوع درب فرفورژه آهني (جنوبي) بسيار بيشتر از تنوع درب هاي معمولي است. اين نوع درب ها با اينكه در جنس هاي مختلفي مانند چوبي و همچنين آهني ساخته مي شوند اما به شما اجازه خواهند داد كه همچنان هم زيبايي و هم تنوع خانه خود را حفظ كنيد.

دوام درب فرفورژه آهني (جنوبي)

شايد تصور كنيد كه تنها انواعي از درب فرفورژه آهني (جنوبي) امنيت را براي شما ايجاد خواهد كرد كه آهني است و نوع چوبي آن شما را دچار مشكل خواهد كرد. در اين حال نكته اي كه بايد بدانيد اين است كه اين نوع درب ها اگر از نوع چوبي باشند باز هم براي شما ايمن خواهند بود  و هيچ تفاوت خاصي از نظر امنيتي ندارند. اينكه شما بتوانيد دربي را خريداري كنيد كه دوام بالايي دارد در عين اينكه كار شما را براي سال هاي بعد راحت تر خواهد كرد، به شما اجازه مي دهد كه امنيت را نيز فراهم كنيد.

براي مشاوره با كارشناسان حفاظ سازه در تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري آفتاب

 

 

مشكلات تلويزيون سوني كه بايد براي رفع آن ها با سرويس تي وي تماس گرفت

۲۳ بازديد ۰ نظر

مشكلات تلويزيون سوني كه بايد براي رفع آن ها با سرويس تي وي تماس گرفت

سرويس تي وي تصميم دارد در اين بخش از بلاگ در مورد بعضي از اشكالات تلويزيون هاي سوني را صحبت كند، با ما همراه باشيد.

قطع شدن صداي تلويزيون سوني

در اين مشكل تلويزيون به طور طبيعي روشن شده ولي صداي تلويزيون با تاخير وصل مي شود كه مدت زمان اين تاخير به مرور بيشتر مي شود. در مراحل اوليه بخش پاور تلويزيون مشكل پيدا مي كند كه به مرور مشكل تلويزيون به بخش سيستم كنترل هم سرايت مي كند.

ايجاد لكه هاي رنگي در تصوير تلويزيون سوني

اين اشكال بيشتر در مدل ?? و ?? اينچ ديده مي شود و دليل مشكل، مشكل در بخش LCDهاي RGB تلويزيون است و يكي از مشكلاتي است كه در اثر طولاني بودن ساعات مصرف ايجاد مي شود. ايجاد لكه هاي رنگي در تصوير از مواردي است كه درخواست زيادي را در تعمير تلويزيون سوني به خود اختصاص داده است.

نوار صورتي رنگ در بالاي تصوير تلويزيون سوني

در اين مشكل يك نوار عرضي به پهناي ?? سانتي متر در بالاي تصوير به رنگ صورتي ديده مي شود كه به مرور زمان عرض اين نوار بيشتر شده و از يك مرحله به بعد بخش پاييني تصوير را تحت تاثير قرار مي دهد. اين نوار در صورت كم شدن نور تصوير كمتر، ديده نمي شود به همين دليل در بعضي موارد بعد از تعويض لامپ تصوير تلويزيون تلويزيون پروجكشن سوني بدليل ايجاد مشكل در بخش بلاك نوري تلويزيون ديده مي شود. در صورت روبرو شدن با اين مشكل مي توانيد از سرويس تي وي كمك بگيريد.

منوي مشكل ياب تلويزيون سوني

تلويزيونهاي سوني داراي سيستم مشكل ياب داخلي مي باشند و قطعه يا بخش خراب تلويزيون بوسيله كدگذاري چشمك زدن لامپ جلوي تلويزيون نشان داده مي شود تا سهولت بيشتري در امر تعمير تلويزيون سوني ايجاد شود.

چشمك زدن چراغ جلوي تلويزيون هاي سوني در منوي ويژه اي كه در بخش سرويس مد تلويزيون قرار دارد، قابل دسترسي است و بوسيله آن مي توان متوجه شد كه قبلا چه مواردي به عنوان مشكل معرفي شده است: به عبارت ساده تر اگر تلويزيون سوني دچار مشكل و اشكالي شود كه بخش پروتكتور فعال شود اين كد در بخشي از منوي داخلي تلويزيون ثبت و ضبط مي شود كه در صورت لزوم قابل دسترسي است و با مطالعه آن مي توان متوجه شد كه قبلا تلويزيون چه مشكلاتي داشته و يا چه موارد تعميري روي آن انجام شده است.

اين بخش از منوي داخلي در تلويزيون هاي سوني با فشار دادن پشت سر هم دكمه هاي DISPLAY+5+(+VOL)+POWER ON قابل دسترسي است و با وارد كردن اين كد منويي به شكل زير ظاهر مي شود كه تعداد چشمك ها و مشكل مربوطه را گزارش مي دهد.

در منوي Self Check در تلويزيون هاي سوني، عدد اول تعداد چشمك ها و عبارت مقابل آن معرف بخش يا قطعاتي است كه در برخورد با آن تعداد چشمك، بايد به سراغ آن برويم و عدد آخر تعداد دفعاتي است كه اين چشمك نشان داده شده است. براي نمونه در منوي بالا تعداد ? چشمك براي مشكل تلويزيون در بخش پنل معرفي شده كه همانطور كه مي بينيد تعداد ?? بار اين علامت داده شده ولي در بقيه كدها اعداد هم رديف ?? تغييري نداشته اند كه نشانه سلامت تلويزيون در آن بخش هاست.

منوي مشكل ياب در حل اشكال تلويزيون كمك زيادي مي كند كه شايد عمده ترين آن ها را بايد آگاهي كارشناس از مشكلاتي دانست كه به صورت مداوم در تلويزيون ظاهر نمي شود مثلا در تلويزيون هاي پروجكشن سوني مشكلي وجود دارد كه گاها تلويزيون روشن نشده و چراغ چشمك زن تلويزيون ?? بار چشمك ميزد. اما ديده شده كه زمان مراجعه كارشناس، مشكل گفته شده در آن لحظه وجود نداشته است كه با وجود منوي مشكل ياب، مشكل شناسايي شده و تعمير تلويزيون با موفقيت انجام شده است.

دليل خاموش روشن شدن تلويزيون سوني

خاموش و روشن شدن مداوم تلويزيون سوني مي تواند نشان دهنده وجود مشكلات سخت افزاري يا نرم افزاري در تلويزيون باشد. علل زير مي توانند باعث به وجود آمدن اين اشكال باشند:

مشكل مين برد تلويزيون كه باعث چشمك زدن چراغ آن مي شود اما با وجود روشن شدن چراغ، خود تلويزيون روشن نمي شود.

مشكل مدار استندباي هم مي تواند باعث ايجاد اختلال در شناسايي حالت استندباي تلويزيون شده و تلويزيون را در اين حالت نگه مي دارد.

استفاده از كابل هاي نامرغوب HDMI، اين كابل هاي باعث به وجود آمدن اتصالي هاي كوچك و در نتيجه روشن نشدن تلويزيون مي شوند.

ويروسي شدن تلويزيون هوشمند به وسيله اتصال فلش هاي آلوده هم مي تواند باعث خاموش شدن و روشن نشدن تلويزيون شوند.

در صورت مواجه شدن با اين مشكلات مي توانيد با سرويس تي وي تماس بگيريد.

خطاي ???? تلويزيون سوني

اين خطا در چه زمان هايي ديده مي شود:

وقتي در حال به روزرساني نرم افزارهاي تلويزيون خود مي باشيد.

زمان دانلود آخرين آپديت هاي نرم افزارها

وقتي دانلود آپديت هاي شما به پايان مي رسد

وقتي در حال اتصال به اكسس پوينت ها چه به صورت با سيم و چه بي سيم براي دسترسي به اينترنت مي باشيد.

زمان اتصال يا راه اندازي اپليكيشن ها

حل خطاي ???? تلويزيون سوني

روش اول: براي حل اين خطا اين مراحل را دنبال كنيد، در اول مطمئن شويد كه تلويزيون به شبكه اينترنت متصل است.

?. روي كنترل از راه دور تلويزيون دكمه خانه يا home را بزنيد.
?. تنظيمات يا setting را انتخاب كنيد.
?. در منوي تنظيمات preferences يا اولويت ها را انتخاب كنيد.
?. setup يا راه اندازي را انتخاب كنيد.
?. در بخش راه اندازي، شبكه يا network را انتخاب كرده و در اين بخش هم راه اندازي شبكه يا network setup را برگزينيد.
?. در بخش راه اندازي شبكه ” وضعيت شبكه و تنظيمات آن” يا View Network settings and status. را باز كنيد.
?. بررسي اتصال يا check connection را انتخاب كنيد.

اگر موفق به حل اين خطا نشديد بايد كه براي حل اشكال از يك متخصص تعمير تلويزيون سوني كمك بگيريد.